Svensk kombucha

I Stockholm fick jag också äntligen chans att smaka Svensk Kombucha som ännu inte verkar gå att få tag på här nere i Skåne. Den bryggs och lagras för hand i Stockholm, men förhoppningsvis kommer den att göras tillgänglig i hela landet snart. Extra trevligt med svenskproducerat och kombuchan var dessutom väldigt god, så god att jag gärna smakat ytterligare smaker utöver den med jordgubb-mynta. Mer om kombuchan och företaget här.

~ av eanie på 11 juni 2012.

7 svar to “Svensk kombucha”

  1. Världens bästa grej. Min favoritsmak är den med äpple och ingefära!

  2. Men oj så spännande! Jag är ju fortfarande kombuchaoskuld, men hoppas bli av med den snart.

  3. Jag gillade verkligen denna jättemycket. Kombucha kan ju va lite av en acquired taste, men den här var väääldigt lättdrucken. Jag gillar ju iofs kombucha i alla former (som jag hittills smakat).

  4. ÅH BÄSTA! Jordgybb/Mynta är min favorit helt klart. Hoppas dom kommer ner till Skåne snart!

  5. Då valde jag rätt smak :) Fats jag vill ju gärna smaka alla de andra oxå :D

  6. De finns på Green Matmarknad i Västra hamnen. Mycket goda : )

  7. Är det sant! Underbart, tack för tipset Maria!

Kommentera

 
