t.h.r.i.v.e, Miami Beach

Vi var i Miami Beach, Florida, nyligen och åt då en massa gott, bl a på raw food-stället t.h.r.i.v.e. Det var ett mindre ställe men med massor av spännande att välja på, både att äta och dricka. Vi drack Koolada smoothies med bl a kokos och ananas, som var galet goda, och passade även på att beställa in otroligt smakrika vetegrässhots.

Jag åt knaprig och god cabbage tacos (ovan) medan min syster åt veggie burgare. Smarrigt! Vi blev proppmätta och stod över dessert, som de annars hade spännande urval av också. De hade även en liten butiksdel med diverse av raw food-intresse.

t.h.r.i.v.e. ligger på 1239 Alton Rd, Miami Beach, Florida. Öppettider och karta här.

~ av eanie på 25 februari 2012.

8 svar to “t.h.r.i.v.e, Miami Beach”

  1. Fy fasiken vad god den där tallriken ser ut! Älskar när dom bara LASSAR på! Miami står på måste-åka-dit listan. Ser fram emot fler tips!

  2. älskar färgglad mat =) få se om jag kan hitta nåt mer kul. detta var enda renodlade raw food-stället vi var på, men vi var på annat gott oxå.

  3. Vad kul att ni hittade ett bra rawställe, verkar ha varit riktigt gott!

  4. ja, det var ett trevligt ställe som låg lite off från där vi bodde, så hade nog inte hittat om jag inte kollat upp i förväg. men så är det ju.

  5. Vilken fantastisk mat! Gud vad jag önskar att det kunde öppnas åtminstone e-t-t liknande ställe i Göteborg. Suck…

  6. det enda jag hört i Gbg (som jag har allmänt dålig koll på) är att Dahls Bakeshop (?) kan ha lite raw, men det är nog inte huvudsakligen så. Annars har ni väl lite (helt eller delvis) vegetariska och veganska ställen om jag hört rätt. Hoppas få kolla upp själv vid tillfälle :)

  7. Alltså jag blir såååå avis på dej som fått testa detta! Och så vill jag ju flytta till usa för att kunna ta del av det MYCKET mer enorma utbudet som finns där än i sverige! Jag hade inte riktigt ”upptäckt” och börjat äta raw food än när jag var i NY senast förrförra hösten, men jag minns ändå det otroliga utbudet på både caféer och i matbutiker! WHole Foods! =) Men som sagt..jag kände inte till alla dessa restauranger och ställen du nämnt här – då! Synd! Men jag kommer ju åka tillbaka till USA igen ;)
    Men jag tycker ändå att det borde finnas MER och större och LIKNANDE utbud i Sverige än det finns! Jag bor ändå i Sthlm liksom och jaa..det är ett snålt utbud! :/ VILL VILL VILL, att det ska finnas här somi USA!!

    Har inte hört om Raw.food-matkassen faltiskt! V
    ad spännande och BRA att det kommer finnas! =)

  8. Hej Jen!
    Jag håller med dig, det är märkligt att raw food inte är mer utbrett i Sthlm, när de finns en del i Malmö och Köpenhamn – fast mer vill vi ha =) Man får ta inspiration från resor, och i vardagen från bloggar och instagram och laga själv. Inte riktigt samma som att när som helst kunna gå ut och lyxa på restaurang dock. Men visst blir det mer och mer intresse för raw? Jag tycker mig se ‘vanliga’ bloggare som testar rawprodukter eller -recept och restauranger som experimenterar på menyn. Det händer, om än lite långsamt :)

Kommentera

 
