God Jul!

Limebollar, 30-40 st beroende på storlek

  • 1 3/4 dl naturella cashewnötter. Blötlägg om du har tid*
  • 1 3/4 dl kokosflingor
  • 0,5 dl limesaft (alt citronsaft)
  • 0,5 dl agave
  • en nypa salt
  • 0,5 dl flytande kokosolja

*Blötlägg cashewnötternaåtminstone någon timme eller över natt.

Skölj de blötlagda cashewnötterna och låt rinna av. Smält kokosoljan på låg värme. Mal under tiden kokosflingorna till fint mjöl i kaffekvarn eller liknande. Häll kokosmjölet tillsammans med cashewnötter, lime, agave och salt i en matberedare och mal tills du har en jämn smet. Tillsätt det smälta kokosfettet och kör matberedaren lite till. Om konsistensen är lös stelnar den på 15-20 minuter i kyl eller frys. Ta sedan ut och rulla i små bollar. Behåll dem som de är eller rulla som här i purple corn, maca eller kanel.

God Jul!

~ av eanie på 24 december 2011.

9 svar to “God Jul!”

  1. Sjukt fina bollar!

  2. Gott nytt år! :) Hoppas att du får ett bra 2012 :) kram

  3. Detta ska jag prova
    Ha ett riktigt gott nytt år

  4. De låter verkligen riktigt goda och HJÄLP vad snygga de blev! Speciellt när du blandade färgerna sådär, jag älskar dem :D Hoppas nyår var toppen <3

  5. Tack, hörrni, och Gott nytt år på er också! Blir ett bra år, tror jag =)

  6. jag tror också att 2012 blir ett bra år :) har du något speciellt att se fram emot detta år? :) kram

  7. inget sådär jättespeciellt utöver det vanliga. jag ser framemot att börja äta mer raw igen (det går lite i perioder hos mig, även om det alltid är närvarande i viss utsträckning) och är bra igång redan faktiskt, vilket känns bra.

    har du några spännande planer på gång 2012? ett år är så långt så möjligheterna känns oändliga =)

  8. Nu har jag gjort en variant av dessa små godsaker. Finns nu på min blogg länkar till dig naturligtvis. Tack för inspirationen

  9. Kul att du testade, Milla! Hoppas att du gillade :)

Kommentera

 
