Dag 7: mango-kardemumma

Sista smoothien ut i utmaningen är inspirerad av Picki, men så perverterad att det nog är bäst att inte nämna något för henne. Jag har… grönifierat… den lite. Eller ganska mycket. Jag hade grymt mycket mangold i den här, och jo, det märktes väl lite på smaken. Men det är förstås bara att dra ner lite på det, eller t o m utesluta helt.

I övrigt har jag inga mängdangivelser på den här, helt enkelt för att den gjordes på knappt 5 minuter inför lunch-framför-nobelpriskungörandet (Tranströmer!). Vill en ju inte missa. Så: rikligt med mango (fryst i mitt fall) och pudrad med mald kardemumma. Basen är i övrigt 2 bananer, mangold en masse, vatten, E3Live- samt vetegräspulver.

Det var min sista rapport från smoothieutmaningen. Dock inte min sista smoothie. Jag kommer att fortsätta på inslaget spår och bli ännu piggare. Kommer att sluta som en Duracellkanin :) Skål!

 

~ av eanie på 06 oktober 2011.

8 svar to “Dag 7: mango-kardemumma”

  1. Spännande alla dina smoothierecept var, när jag väl gör smoothie (tyvärr alldeles för sällan) brukar det bli i stil med frysta hallon, yoghurt, mjölk. Kanske kanel. Ja, du hör ju vad tråkigt ;) Mango är en favorit och kardemumma också – har inte riktigt förstått det där med massa salladsblad i, men det är nog bara en tidsfråga ;) Vad fint du serverade den!

    Och du skrev att vi setts förr, så mysteriskt ;)

  2. Jag tycker iofs det låter gott med dina smoothiesmaker :) Jag dricker smoothie på mer traditionellt vis också ibland – inte för att det här är revolutionerande dock :) Salladen i är för nyttigheten. Idealiskt sett skulle vi äta mycket mycket mer sallad för att må toppen, så mycket att det kanske kan bli väl mycket knaprande dagarna i ända. Då är att smyga ner en massa spenat i smoothie en genväg till att få i sig mycket på en gång. Tar man bara lagom mycket/sånt som inte smakar för starkt så smakar det inte konstigt heller, men man kan vänja sig t o m vid att ha ruccola i. Om man nu vill det..

  3. Vilken otroligt fin bild!

  4. Tack, Helena!

  5. Mmmm kardemumma. Ett par kvällar i rad har jag juicat päron, värmt juicen och pudrat med kardemumma. Comfort juice, liksom :-)

  6. Låter jättegott! Höstmys!

  7. Hej
    Fina bilder!
    Om du är intresserad av andra fina matbilder så kolla in http://www.flipfood.se

    Mvh
    Mats

  8. Tjusigt!

Kommentera

 
