Green smoothie-utmaning, dag 1

Jag har dragit igång en veckolång green smoothie-utmaning här hemma, för att boosta energin lite. Utmaningen består endast i att göra, eller snarare dricka, ett eller några glas smoothie per dag. I mitt fall kommer de att innehålla rikliga mängder mörka bladgrönsaker och en eller ett par olika superfoods. Är det någon som vill vara med? Antal dagar frivilligt, liksom smoothieinnehåll.

I dagens smoothie – som snarare är lila än grön, men med grön åsyftar jag bladgrönsaker – har jag banan, blåbär och ett par nävar hemodlad salladsmix bestående av grönkål och mangold bl a, samt vetegräspulver, E3Live och vatten. Skål och trevlig helg!

~ av eanie på 30 september 2011.

4 svar to “Green smoothie-utmaning, dag 1”

  1. Vilken utmaning, klart man blir sugen på att hoppa på! Men jag vågar nog inte riskera att gå hungrig första veckan på nya jobbet. Då kommer de att tro att de har anställt en riktig b**ch ;-)
    Men jag lovar att dricka några gröningar utöver vanliga maten och följa/peppa dig!
    Kram

  2. Vilken fin utmaning :)
    Efter att ha svalt det sista av min nässel och blåbärssmoothie å tänker att detta borde jag börja göra oftare igen så kommer du med denna fina inspiration!
    Så jajjemen, jag följer med denna veckan, och med lite tur kanske längre:)
    Kram

  3. J: Kanon! Jag kommer inte heller att köra uteslutande smoothies under veckan. Det vågade jag inte när det var ett så impulsmässigt beslut. Jag har lärt mig av erfarenhet att liknande projekt kan kräva viss planering för att inte bli jobbiga :)

    Sofie: åh vad kul att du är på! nässelsmoothie låter spännande. jag ska se till att variera mig för egen räkning så det inte bara blir mina standardsmoothies hela veckan. Kanon med inspiration!

  4. […] smoothieutmaningen kom till utan praktiska moment som planering och matinköp får jag tills vidare klara mig på vad […]

Kommentera

 
