Råchoklad: LoveChock

När vi var i Berlin nyligen sprang jag på ett nytt råchokladmärke, och var så klart tvungen att testa det. LoveChock heter det och vad jag kan se finns tre olika smaker: goji/orange, pure/nibs och almond/fig, som var den jag valde.

Jag kan inte säga så mycket om de smaker jag inte testat, men almond/fig var dessvärre ingen ny skräll. Den var godare andra provsmakningen jag gjorde – efter att ha låtit chokladen ligga ett par dagar, men den är fortfarande inte mycket mer än OK. Jag tycker nu som då att det är för mycket torkade fikon i, men det kan förstås vara olika mycket i olika bitar. Själva chokladen är OK smakmässigt, men konsistensen lite smulig. Så, kul att ha smakat, men inget jag längtar efter att köpa till det priset igen (€3.50 för 40 g).

~ av eanie på 29 augusti 2011.

8 svar to “Råchoklad: LoveChock”

  1. Trist det inte var någon höjdare… Men den såg ju väldigt god ut.

  2. Det är lite hit and miss med råchoklad tyvärr, men det är trots det ett nöje att smakprova :)

  3. Hm, testade den precis, och tyckte den var riktigt smaskig! Inte lika god som Booja Boojas hallontryfflar, dock…

  4. Nej, Booja Booja är svåra (om än säkert inte omöjliga) att slå. Gillar dem också.

  5. Men titta. Så googlar jag namnet för att hitta den och hittar hit igen. Okej säger du, god säger jag. ;-)

  6. hehe, samma chokladinfokälla som jag själv använder :) Det är väl praktiskt med bloggar?
    Jag får nog ta och smaka om den här chokladen helt enkelt. Nu har både du och Molly på Flyg, flyg på bara någon vecka sagt att ni tycker att den är god, och den finns ju tydligen numera också i Sverige, så så får det bli. Kul att du testar råchoklad, Tina!

  7. De kanske har förbättrat receptet sedan du smakade ;) Jag gillar verkligen den här chokladen, fast nu har jag nog förätit mig på den på ett tag. Får ta itu med ombars sortiment nu :)

    Du får ha en fin fortsättning på veckan.

  8. Ja, man kan föräta sig också :) Hoppas du gillar Ombar. Jag har gillat vissa bättre än andra där. Någon tyckte jag blev för syrlig, vill jag minnas.

Kommentera

 
