The 105degrees Academy

Om jag hade haft en sisådär $3-4000 över hde jag kunnat tänka mig att gå Steg 1 (gärna även Steg 2) av The 105degrees Academys Chef Certificationskurs. Det ser fantastiskt gott ut på bilderna som deltagarna tar. Ett flertal av dem bloggar och berättar om vad de får lära sig, så jag tänkte tipsa om ett par av dem:

Tidigare kunde man följa Girl On Raw och Almost Vegan som gick både Steg 1 och 2, och nu bloggar bl a Vegan Cookbook Critic, The Robertsons of Mumbai, Eat Me Raw och World Peace Food därifrån. Fantastiska lokaler och fantastisk mat. Hur kan man inte önska att man hade lite (eller ganska mycket) extra pengar? Och i brist på riktigt så mycket pengar kunde jag också tänka mig en smakbit från caféet.

Foto: 105degrees.com

~ av eanie på 10 februari 2011.

3 svar to “The 105degrees Academy”

  1. Hi there!

    If you didn’t have the spare cash to go to 105degrees you could also consider doing Russell James Homestudy Program here which covers off most of what we learnt :)

    http://bit.ly/fa1KlT

  2. Ah, jag följde Almost Vegan förut (gör det fortfarande förresten..) och nu läser jag en blogg som heter Vegan Culinary Crusade. Visst blir man sugen…

  3. Thanks for the tip, Robyn!

    Fanny: Absolut, och tack för tipset, ska kolla upp även den bloggen och frestas lite mer :)

Kommentera

 
