Chiagröt med hallon och vanilj

Det här är min nya favoritfrukost. Friskt, gott och väldigt enkelt.

Chiagröt med hallon och vanilj, 1 stor portion

  • 3 msk chiafrön
  • 2 dl mjölk, t ex mandel-
  • ca 1 dl hallon, frysta eller färska
  • ½ tsk vaniljpulver
  • ev 1 tsk agave eller annan sötning

Blanda samman allt i en skål. Rör runt ett par gånger och ställ i kylen över natt.

Ta fram i god tid innan du ska äta frukost så hinner gröten värma upp sig mot rumstemperatur.

~ av eanie på 12 januari 2011.

13 svar to “Chiagröt med hallon och vanilj”

  1. mmm så godt ut! må prøve chiapudding snart

  2. jag älskar chiagröt! Gott med vanilj i!

  3. oj vad gott detta låter:D köpte chiafrön för ett tag sen men har hittils bara använt det till julgrötsreceptet:) nu blir det till att testa detta:D

  4. Mums, längesen jag åt chiapudding. Helt klart dax för det snart!

  5. ja, testa, kan absolut rekommenderas. näst på tur för mig står blåbärschia :)

  6. åh, vad gott :) jag funderade på om jag skulle ha gjort det i morse, men så blev det smoothie. får ta det till veckan :)
    har förresten beställt en raw kokbok. tror att du tipsade om den för ett tag sedan. ”glod & glaed med raw food” av vibeke amdisen.

    du får ha en fortsatt bra fredag och en underbar helg! kramar

  7. Vad kul, Molly! Visst var den fin? Jag hade också gärna ägt den. Får se hur länge jag kan stå emot =)

  8. ja, den är underbar, den bästa jag hittills har läst i. har du några tips på andra bra böcker med råa recept?! :)
    kram

  9. ja, det har jag, så många att jag kan skriva ett inlägg om det. ska se om jag får till ett i veckan!

  10. That is such a clever idea! Happy New Year to you! :-)

  11. Måste köpa chiafrö snart och testa pudding, låter ju riktigt gott!

  12. Chiafrön är helt nytt för mig och du har helt klart väckt mitt intresse.

  13. Maria: And to you, Maria!

    Emma: Ja, det får du göra! Man kan ha dem till mycket annat också, desserter osv.

    Erika: Kul att höra! Jag är själv ganska ny på dem och lär mig fortfarande användningsområden, men även bara som morgongröt är de en behaglig nyhet.

Kommentera

 
