Lucka 20: Karolinas citroncupcake

När jag först skissade på julkalendern hade jag tänkt ha med flera recept från er var, men allt eftersom tiden gått har utrymmet för det krympt i takt med att nya recept kommit in, vilket är jättekul.

Här är ett exempel på recept som inkom häromdagen från Karolina som bloggar på Love Raw. Det är ett recept från hennes gratis-e-bok som hon nyligen släppte, och jag tänkte faktiskt hänvisa er till den för recepten på den här godingen. Här hittar ni möjligheten att få boken mailad till er.

*Kommentar: Jag lyckades inte få min frosting helt slät som ni ser. Det var ingen nackdel för smakupplevelsen, men om ni vill försöka få till det slätare är ett tips att mixa med annat än matberedare, eller om ni har en lite effektivare maskin än jag har.

~ av eanie på 20 december 2010.

4 svar to “Lucka 20: Karolinas citroncupcake”

  1. Det här ser ju helt otroligt smarrigt ut:D Som relativ nybörjare på det här inom raw food så är jag otroligt glad över att jag hittat hit och till denna julkalender som jag med spänning går in och kollar på varje dag:) Tack för en finfin idé och för alla härliga recept och tips!

  2. Hej Elin!
    Kul att höra att vi (jag har ju samlat ett gäng i kalendern :)) får inspirera dig. Den här var frisk och god, kan rekommenderas!

  3. Vad kul att du gillade den!! Min matberedare är typ 15 år gammal och har tre hastighetsnivåer, så blir lite fundersam över varför frostingen inte blev slätare.

    Fin bild också!

    Kramar~
    /Karolina

  4. Kan va att jag bara skulle tillsatt lite lite vätska, snarare än att det är min maskin som ska ha skulden (jag skyller lätt på den :)). Provar det nästa gång!

Kommentera

 
