Lucka 18: Kryddat mandelsmör och Tävling!

Lucka 18 innebär ett återbesök hos Renée. Mandelsmör är gott på mackan och till annat, men ofta är det ganska dyrt att köpa. Tur då att det är så lätt att göra eget!

Renées kryddade mandelsmör

  • 1 dl mandlar
  • 1/2 dl hampaolja
  • 1 liten knivsudd sambal oelek
  • 1 liten nypa havssalt

Mixa alla ingredienser i matberedare.

Recept från Peace, Love and Food.

Sedan tänkte jag ha en liten tävling för dem som varit delaktiga i julkalendern, dvs alla som bidragit med recept och som kommenterar fram till och med 24/12. I potten finns choklad från Rawr, som är ett av de märken jag själv gillar stark (även om jag inte smakat just den här smaken) samt en Berry Cheeky havrebar från Nakd.

Om du vill delta gör du det enkelt genom att lämna en kommentar i valfritt inlägg fram till julafton kl 23.59. Alla som bidragit med recept deltar automatiskt. Vinnaren dras sedan under helgen, troligtvis söndag 26/12.

~ av eanie på 18 december 2010.

3 svar to “Lucka 18: Kryddat mandelsmör och Tävling!”

  1. Kul med en jultävling, jag vill vara med :)

  2. tack för dina tips, många av de sakerna hade jag funderat på. jag gjorde förresten en god morotslåda idag, fast den är tyvärr inte vegan :( däremot kan jag rekommendera de varma äpplena jag gjorde härom dagen, de kanske du skulle gilla om du vill ha något varmt på julbordet :)

    kul med tävling, Nakd älskar jag. den andra har jag aldrig hört talas om, finns den att beställa hos kiviks råa?! :)

    du får ha en fortsatt bra kväll! kram

  3. Kul att folk vill vara med och tävla!

    Molly: jag ska ta och kika närmare på äpplena. Låter goda :)

Kommentera

 
