Musikhjälpen 2010

Tidigt i ottan var jag uppe och önskade en låt hos Musikhjälpen 2010 som sänder live dygnet runt 13-19 december från glasburen på Gustav i Malmö, till förmån för Radiohjälpens arbete för att stoppa försäljningen av barn. Genom att önska en låt har jag samtidigt donerat en liten summa, vilket du också lätt kan göra. Vill du inte önska låtar kan du buda på auktioner, skicka hälsningar eller bara skänka anonymt. Läs mer här.

Jag är bara en av många bloggare som är med och önskar låtar. Molly var den som utmanade mig från början, men också t ex Ekornördarna på Lyckobacken har låtönskat. Här kan du se fler bloggare som önskat. Och nu utmanar jag alla er, läsare och/eller bloggare! Länka eller kommentera gärna, och om ni önskar låt hade det varit kul att höra vilken. Själv hade jag svårt att bestämma mig men valde till slut Di Leva och Miraklet som en hälsning till en vän långt bort.

För att önska en låt och samtidigt skänka pengar som oavkortat går till Radiohjälpens arbete skriver du 50, 100 eller 200 i början av ett SMS. Tryck sedan mellanslag och låttitel och artist och eventuellt en motivering och skicka det till 72 999.

Jag kommer tillbaka senare idag och öppnar lucka 17. Trevlig fredag morgon så länge!

~ av eanie på 17 december 2010.

2 svar to “Musikhjälpen 2010”

  1. hej eanie!
    vad kul att du önskade en låt, vet du om den spelades? :) jag har önskat några, men jag har inte hört de.

    är det snöoväder hos er? här yr det som bara den.

    vad härligt med en grön jul, det ska vi också ha. egentligen är det min syster som är mest begeistrad i julmat som skinka och sånt, men hon är inte hemma i jul så då blir det grönt :) vad ska ni ha på erat julbord? jag behöver tips ;)

    du får ha en underbar dag! kram

  2. svarade hos dig :)

Kommentera

 
