Rösta på årets veganblogg 2010!

Innan nästa lucka öppnas här på eanie-bloggen vill jag skrika lite om Veganbloggpriset 2010 som Fido Veganmage instiftat. Ett jättetrevligt initiativ, tycker jag, men noterar att nästan inga raw food-bloggar (inklusive denna) i nuläget finns med i bloggförteckningen. Nu kan jag lätt anmäla min egen blogg där, så det här är inget fiskande efter det eller röster utan ett generellt raw food-upprop då många av oss ju är veganer, så kära raw food-vän, titta dit och i första hand rösta på din favoritblogg (oklart om man kan rösta på flera, men det hoppas jag) och i andra hand anmäl den som existerande. Vi är ju trots allt ganska många nu. Sprid också gärna ordet vidare.

Om du är osäker på om en blogg är vegansk är det lätt att ställa en fråga på respektive blogg. Många bloggar finns också registrerade på Veggietoppen (dock inte alla, undertecknad finns t ex inte med) och där har innehavarna själva katgoriserat sin blogg som vegansk eller vegetarisk. Ingen kategori för raw food där heller, tyvärr..

Jag kan också berätta att fina priser lottas ut bland dem som röstar, om man vill så klart, för jag är kass på motiveringar och hoppas att jag kan rösta och bara skriva ‘hen är bäst’ eller annat töntigt ifall fantasin tryter. Det viktigaste torde vara att rösta. Och man måste givetvis inte rösta på en raw food-blogg ifall man har en annan veganfavorit. Själv skulle jag vilja rösta på flera stycken… Även bloggprisvinnaren får för övrigt fina priser, och framför allt äran.

Jag tror att detta ska göras snarast, men har ännu inte sett någon deadline.

~ av eanie på 02 december 2010.

Kommentera

 
