Granatäppleina

Efter en middagsbjudning för någon vecka sedan hade jag både granatäpple och Ramlösa över. Eftersom jag älskar granatäpplejuice men föredrar den lätt utspädd, slog det mig att det kanske kunde bli gott att göra en variant på s k Orangina, men byta ut apelsin mot granat: Granatäppleina. Världens smidigaste namn måste det vara, men gott blev det.

Du blandar helt enkelt granatäpplejuice med valfri mängd mineralvatten, men fyll på försiktigt för det behövs bara en liten mängd, annars blir det lätt blaskigt.

Huruvida mineralvatten är attraktivt ur rawsynpunkt, även om nu Ramlösa kallar sig ‘hälsobrunn’, det vet jag inte – Bubbles in, blubbles out som Gillian McKeith brukar säga (kanske inte exakt så), men så strikt är jag nu knappast heller inte.

~ av eanie på 25 november 2010.

Kommentera

 
