eanies rawkalender – vill du vara med?

Sökes: smarriga recept och/eller gästbloggare!

Jag kommer förmodligen att ångra det här när julstressen börjar sätta in, men skitsamma: Jag funderar på att ha en liten julkalender på eaniebloggen i år. Tanken jag leker med är ett inlägg – en lucka – om dagen med bild på en raw(-ish) rätt (mat, drinkar, bakverk, vad som) och ev recept, företrädesvis från svenska/scandinaviska receptböcker och bloggar.

För detta ändamål letar jag recept som jag kan laga och fota. Fotot blir sedan ett inlägg där jag också länkar till respektive kulinariska experiment. Förhoppningen är dels att uppmuntra till rått leverne (om inte annat så för egen del) så här i höstrusket när det annars är lätt att falla tillbaka på upphettat. Dels kunde det vara kul att få göra lite reklam för de många bloggar och böcker som faktiskt finns.

Så har du något eller några recept du vill att jag ska laga så maila mig på eaniegreenie (at) gmail (.) com. Recepten måste inte vara juliga, men naturligtvis vore det trevligt ju närmare jul vi kommer med lite raw jul. Det kan vara ett recept du redan har förverkligat och själv bloggat om, eller ett du skapar framöver. Dock skulle jag behöva ditt recept senast 20 november för att ha en chans att ligga ett litet steg före.

Vill du hellre laga, äta och fota själv, men ändå delta? Då är du hjärtligt välkommen som gästbloggare! Maila intresse på tidigarenämnda adress.

ps. Om du är intresserad hör gärna av dig snarast möjligt, även om du inte har något recept att komma med på studs, men det kan vara bra att veta om det ö h t finns intresse för det här och kunna lägga upp något slags planering. När jag sedan fått ihop en sådan kan jag säkert meddela precis vilken dag jag bloggar om ditt/dina recept.

pps. Liten brasklapp: Jag kan inte lova att jag lyckas laga alla recept – jag tänker främst på ev trixiga ingredienser, som jag förvisso har en del av, men inte alla de 1000 som finns – så har du möjlighet att bidra med mer än ett recept ger det mig större svängrum.

~ av eanie på 11 november 2010.

8 svar to “eanies rawkalender – vill du vara med?”

  1. Strålande idé, mejl on the way!

  2. […] This post was mentioned on Twitter by johanna, charlotta hemert and Cecilia JoJo, eanie. eanie said: Sökes: Smarriga recept och/eller gästbloggare till eanies RawKalender: http://bit.ly/ax2osE […]

  3. Kolla din mail =)

  4. hej eanie!
    jag hjälper gärna till :) jag ska klura och exprimentera lite i helgen. återkommer inom kort :)
    ha en fortsatt bra kväll! kramkram

  5. Kul, kul, kul! Och inspirerande! Jag är med om jag får!

  6. Super, hörrni! Tackar för de mail som redan kommit.

    Frk fruktsallad: yes please! :)

  7. jeg har noen raw food recept på bloggen min om du til se :)

  8. Härligt! Tipsa gärna om du har några favoriter, så hittar jag snabbt till dem. Trevlig helg!

Kommentera

 
