Grön vecka

Green is the new pink! Åtminstone här på eanie-bloggen som raskt går från Pretty in pink-projektet till Pretty in green, för att fortsätta uppmärksammandet av cancer, närmare bestämt gyncancer (läs mer om det och gröna bandet här). Detta på direkt uppmaning från Charlotta på Matrepubliken, där ni också finner en grön tråd.

Jag kör en hel vecka, ett recept om dagen: en del nytt, en del gamla favoriter.

Först ut, det mest hälsosamt hårresande av dem alla: The Green Monster.

Gröna monstret

  • 2-3 stjälkar selleri (använd bladen också!)
  • 3 välmogna kiwisar, skalade
  • 2 stora nävar spenat
  • 1 cm ingefära, skalad
  • 1 tsk vetegräspulver
  • vatten

Rensa och hacka ingredienserna grovt. Kör i mixer. Späd med vatten till önskad konsistens och mixa igen.

ps. Grönkål funkar också istället för spenat, liksom persilja och diverse annat mörkgrönt. Spirulina eller E3Live (m fl) är alternativ till vetegräs. Variationerna är oändligt. Skål!

~ av eanie på 02 november 2010.

4 svar to “Grön vecka”

  1. hurra! tack för din hjälp! jag ska fira genom att göra ett grönt monster här hemma med :)

  2. […] gröna – veckans andra – blir i form av ett hälsosamt och krispigt snack som är så smarrigt att den tål att […]

  3. Jag småler för mig själv för jag har gjort smoothie med samma ingredienser som du idag. Jag tillsatte även Maca pulver och lite citronjuice och rasp. Ready for take off! Hälsar Sanna

  4. […] Grönt monster […]

Kommentera

 
