Sweet Chilli Chocolates: Natasha’s Living Food

Jag har en ny råchokladsort att testa och skriva om. För ovanlighets skull – det är rent av premiär här på eaniebloggen – är det en choklad från Irland: Natasha’s Living Food heter märket, och sorten Raw Dark Chocolates with Sweet Chilli.

Natasha gör enligt produktinformationen på hemsidan diverse livsmedel, varav en handfull chokladsorter och tryfflar, bl a då denna (som jag inte hittar bland de andra produkterna på hemsidan, så jag undrar om den listar allt/annat än hennes egna grejer).

Asken jag fick innehöll fyra bitar som ser ut som praliner men som är solid choklad: mörk, inte för söt och med ett klart sting av chili. Det är en ganska mäktig choklad, två bitar var mer än tillräckligt för att fylla min chokladdos för dagen. Det är också en god choklad; chili och mörk choklad funkar väldigt bra ihop, och Natasha har dessutom pudrat något lite extra på toppen som smakar åt turkisk peppar-hållet, också det med lite sting.

Hur man kan få tag på de här från Sverige vet jag tyvärr inte. Jag fick själv mina från Irland, så kanske är det dit man får ta sig om man vill testa. Hemsidan anger ett antal irländska adresser och en googling ger inte mycket mer än marknader i Dublin. Kanske är det ännu ett litet företag som förhoppningsvis dyker upp i webshopar runt om framöver. Jag hoppas det för jag kunde tänka mig att även testa bl a hennes choklad med bipollen som jag också hört om.

~ av eanie på 27 september 2010.

Ett svar to “Sweet Chilli Chocolates: Natasha’s Living Food”

  1. hej!
    klart att jag märker om du är borta. jag är här inne så fort jag har tid, i stort sett varje dag :)

    du får ha det bra eanie. ta hand om dig! kramar

Kommentera

 
