Cashews och argan

Cashewnötter med skal på var väldigt gott. Först när jag smakade dem tyckte jag inte speciellt om dem, tyckte de var lite beska. Så då började jag skala dem och upptäckte att nötterna under var mycket godare än vanliga skalade cashewnötter. Sedan åt jag några till med skal på och gillade plötsligt dem också…

Varför äta cashewnötter med skal på? Skalet innehåller essentiella fetter, men jag köpte dem mest för att testa.

Och nu har jag också fått chans att testa ekologisk och kallpressad arganolja som jag läst om på flera ställen men inte direkt sprungit på så där, fast det var flera år sedan jag först hörde talas om det. Ska bli mycket intressant. Återkommer om det.

~ av eanie på 02 september 2010.

Ett svar to “Cashews och argan”

  1. hej!
    med mig är det ganska bra, själv? :)
    ang. chokladen så är jag lite osäker, det verkar ju inte som att den 70%iga är helt raw :s

    tack för varningen om 100% chokladen :) jag kan tänka mig att den är mastig, har ätit 99% tidigare och då var en bit lagom :)

    händer det något kul hos dig framöver? :)
    du får ha en bra fortsättningen på dagen och veckan. kramar

Kommentera

 
