Tera Warner om Emotional eating

Hej i sommarvärmen!

Under min morgonpromenad imorse lyssnade jag på en podcast som jag tyckte var intressant och som jag därför skulle vilja tipsa om. Den är sedan i februari (jag ligger lite efter med mina poddar..) så är inte direkt ny, men har du inte redan lyssnat till den är den inte direkt tidskopplad och därför fortfarande intressant.

Den här länken tar dig till rätt avsnitt på Raw Vegan Radio:

Tera Warner on Emotional Eating

Steve Prussack intervjuar Tera Warner (som ni kanske känner igen från The Raw Divas, Raw Mom och The Wish Summit bl a) på ämnet Emotional eating – kopplingen mellan känslor och matkonsumtion, stress och andra beteenden. Inte bara som i att vi gärna knyter ihop viss mat med barndom, nostalgi, minnen osv, eller att vi lättare äter skräpmat dagar när allt känns tufft eller stressigt, utan Tera pratar också om den kroppsliga och mentala påfrestningen det kan innebära för rawisar som stressar alltför mycket kring att hålla sig raw på en nivå de kanske inte just då klarar av olika skäl.

~ av eanie på 29 juni 2010.

Kommentera

 
