Råchoklad i Journal Chocolat nr 2

I väntan på en chokladkaka jag först kunnat beställa nyligen till ett inlägg tänkte jag uppmärksamma att sommarnumret av tidskriften Journal Chocolat (nr 2 2010) skriver om råchoklad. En diskret liten notis i chockrosa meddelar att tidskriften innehåller ‘6 spännande recept med Råchoklad’ (ser ni det? ;)). Är det sant!?! tänkte jag och inhandlade utan dröjsmål sagda tidskrift och började bläddra.

Ja, det är sant! Men tyvärr måste jag ju säga att jag blev lite besviken, för det är ju inte råchokladrecept egentligen, utan recept med råchoklad (precis som det står). De innehåller sedan också ägg, smör, socker och så vidare också.

Men ändå. Det är jättekul att råchoklad uppmärksammas och dessutom får pryda framsidan på en svensk tidskrift som säljs på vanliga ställen där tidiningar säljs.

Recepten, som är skapade av konditor Elisabeth Johansson och bygger på Pacaris 70- och 100-procentiga sorter, får ta upp hela 6 sidor. Dessutom omskrivs och avbildas på tidningens Goda nyheter-sidor råchokladmärket Conscious Chocolate (som jag skrev om här). Senare i tidningen finns även en annons för detsamma, och Scand Choco som blivit svensk distributör.

~ av eanie på 16 juni 2010.

Kommentera

 
