Plockade skatter

Den här månaden fick Raw food-utmaningen ett betydligt svårare tema: det sammanfattades som ‘plockat’ och uppmanade alla skaparsugna att ge sig ut i naturen för att hitta någon av ingredienserna i valfri anrättning de ville bidra med. Jättekul att flera stycken nappade! Jag är nyfiken på att testa alla de inkomna bidragen. Se bara här: (klicka på bild eller länk för att komma till respektive källa)

Mikkan vågade sig på granskott i Friluftsmat

Molly föreslog kirskål till en Grön smoothie

Maria plockade rabarber, örter och blommor till en Blommig rabarberpaj:

och jag själv slutligen använde blandat ogräs till Kirskålspesto och en Ogrässallad:

Ev kanske något bidrag till skulle komma in. I så fall lägger jag till det i efterhand. Glöm inte att receptbanken Råkost.se gärna tar emot era vackra kreationer.

Tack till alla som deltagit så här långt i Raw food-utmaningen! Det blir nu lite sommarlov på utmaningsfronten, och även på bloggen i övrigt. Dags att ge sig ut och lapa D-vitamin! Jag försvinner inte helt, men ett par veckor framöver blir det lite längre mellan inläggen.

Ha det gott i sommarvärmen!

~ av eanie på 02 juni 2010.

8 svar to “Plockade skatter”

  1. Oj så gott! Och vilka jätte fina bilder!
    Ha det jätte bra!
    Kram Daniella – BakeCake

  2. Det ser topp ut. Själv har jag haft full upp denna månad. Men plockat några skott har hag ändå hunnit med.!

  3. Tack, Daniella!

    Linn; du är välkommen igen när du har mer tid! Själv har jag också tagit lite paus för att njuta av sommaren när den nu äntligen är här. Kanonväder här idag!

  4. Bidragen ser superfina ut! Hann inte få ihop något spännande recept den här gången men nästa gång är jag med!

  5. 2ul samling recept, många kloka huvuden som slagits ihop! :)

  6. Du är så välkommen, Jenny.

    Javisst är det kul recept, mycket inspirerat!

  7. Jag testade maskrosblad och maskrosblomma tillsammans med vattenmelon. Bara. Det var inte så dumt, men det känns ändå som om receptet måste finputsas lite…

  8. Kan bero på hur starkt maskrosdelarna smakar. Ibland kan de vara riktigt beska =)

Kommentera

 
