Raw-träff på Café Stunden

Lördagen bjöd på raw food-träff på Café Stunden i Malmö. Jättetrevligt med nya och gamla raw-bekanta, och härligt bemötande av personalen. Underbart god raw-brunch med gazpacho (nederst till vänster), läskande jordgubbssmooothie (ej på bild), blandad raw-tapas (överst) samt fruktig efterrättsgröt med kokos (nederst till höger). Mycket mättande och fräscht för 98 kr. (Hade jag inte skämts för mitt ständiga fotande hade jag även tagit bild på den maffiga efterrättsmontern. Yummy!)

Här har ni en av de andra närvarande, som dessutom bjuder på lite mer utförlig beskrivning av maten. Och här kan ni läsa och se bilder från mitt förra besök på stället, då en vardagslunch.

Tack för en trevlig träff, hörrni! Jag blev genast sugen på att styra upp ett nytt datum. Vill du vara med nästa gång? Gå med i Raw Scania-gruppen på Greenroom så finns vi där.

Café Stunden finns på Östra Tullgatan 4 i Malmö. Öppettiderna som det ser ut nu är: Vardagar 07.30-15 och Lördagar 10-15.

Fler som besökt Café Stunden: Energida och Susanna Goes Raw.

~ av eanie på 30 maj 2010.

7 svar to “Raw-träff på Café Stunden”

  1. Café Stunden är verkligen fantastiskt! Malmö är lyckligt lottad som fått sitt alldeles egna raw food-café

  2. Tack själv för trevlig träff! Får försöka få ihop en ny träff snart, Kivik hägrar! :-)

  3. Ja, det håller jag med om. Nu ska jag bara ta mig till Kivik också. Ser fram emot det!

  4. åh, det här caféet skulle jag vilja besöka, måste se till att åka till skåne i sommar :)

    självklart får du låna bilden :)

    sv: mitt ica hade också extrapris på hallon och blåbär den här veckan så det gällde ju att passa på. såg även att lidl har ekologiska (frysta) till ett bra pris :)

    du får ha en bra fortsättning på dagen och såklart resten av veckan :)

  5. Tack vad snällt! Ja, du får se till att besöka våra skånska raw food-ställen. Vi är så glada att vi har dem :)

    Fortsatt trevli vecka på dig med!

  6. Hej hej! Jag tyckte väl jag kände igen den där maten. =) Och vilken fin blogg du har!

    Jag planerar att ta en liten road trip till Kiviks lilla råa på lördag som vi pratade om. Vill du och Jenny vill följa med?

    Linda (din nya raw-food bekanta) =)

  7. Hej Linda!

    Kul att se dig här! Åh, det låter jättemysigt, men i helgen kan jag inte, tyvärr. Ev nästa helg om ni kan då? Kanske skulle dra igång en diskussion på Greenroom =)

Kommentera

 
