Breakfast for raw food champions

Äntligen får jag chans att sammanfatta alla fina bidrag i april månads frukostutmaning. Vi har varit utan internet sedan i fredags och är det fortfarande, bortsett från ett tillfälligt lån av 3G-modem. Väldigt frustrerande att vara utan internet så länge. En sådan tur att det då varit så underbart väder. Igår hade vi en härlig picknick och idag har syster och jag sått och grävt en hel massa.

Så till utmaningen. Verkligen skoj att så många lät sig utmanas till lite frukostkreerande. Massor av läckra skapelser och bra tips! Här följer en sammanställning med länkar och bilder (lånade efter godkännande från respektive upphovsman/kvinna) till samtliga bidrag. Klicka för att komma till respektive recept.

Sist in och först ut Caroline som gjort läcker Chokladyoghurt:

Linn bidrog med med den här smarriga frukosten:

Jenny bjöd på härlig Rå bovetegröt med blåbärsmjölk:

Christer lyxade med näringspackad Grön smodi:

Maria bakade en mättande Raw food-macka:

Henrik skapade en vacker Chia- & Mullbärspudding under Äppeltäcke:

Själv startade jag utmaningen och dagen med en Melonfrukost med nötter och krisp:

Jag har ju även utlovat en raw-chokladkaka till en glad deltagare. Jag har inte glömt det, men behöver lite tid för att leta fram en slumptalsgenerator så att jag kan lotta mellan er. Jag ska förhoppningsvis kunna få internettid så att jag kan leta upp en sådan tills imorgon, och annars blir det old fashioned lottdragning. Ni får nummer i den ordning ni anmält bidrag: Henrik nr 1 (eftersom jag inte räknas) osv fram till Caroline: dvs omvänd ordning mot hur jag har presenterat er här, vilket kanske är förvirrande, men jag har koll på hur det funkar, och förhoppningsvis är det huvudsaken. =) Återkommer med en vinnare imorgon. Trevlig söndag kväll till dess!

~ av eanie på 02 maj 2010.

2 svar to “Breakfast for raw food champions”

  1. Vad härligt att det kom in lite fler bidrag till slut :) Ser jättegott ut alltihop!

  2. Grattis Jenny! Och bra jobbat alla andra tycker jag!!!

Kommentera

 
