Raw food-utmaningen: frukost så här långt

Så här en bit in i Raw food-utmaningen: frukost tycker jag att det är läge att göra en liten sammanfattning. Jag ska börja med att säga att du kan läsa mer om utmaningen här, men i korthet går den ut på att jag, i egenskap av utmanare, hittar på ett tema som alla som vill är välkomna att göra en tämligen fri tolkning av. Deltagande innebär att man lagar till, fotar, publicerar och lägger en länk hos mig i det här inlägget.

Det är en utmaning snarare än en tävling (för då hade ju jag vunnit! tihi), men för april gäller faktiskt att du kan vinna något genom att delta. Hur illa eller gott det som lagas än smakar och ser ut har alla (utom jag) alltså lika stora chanser att vinna.

Vad är det då jag lottar ut? Det jag har fixat till lottvinnaren är inget mindre än en raw chokladkaka som i nuläget inte är helt lätt att få tag på i Sverige. Mer om den och annan choklad från samma företag senare i veckan här på bloggen.

Första utmaningstemat blev frukost. Och nu till det enda bidrag utöver mitt eget som hittills kommit in, och som därför sitter med riktigt fina odds att ta hem chokladvinsten: Henrik på Sju sorters kaka. Han kan gott behöva lite konkurrens! Men, en fantastiskt vackert frukost, helt klart prisvärd, har han i vilket fall komponerat:


~ av eanie på 10 april 2010.

6 svar to “Raw food-utmaningen: frukost så här långt”

  1. Ja lite konkurrens kan jag gott behöva! :) Kom igen gott folk!

  2. henriks blir svårt att bräcka, känner jag också ja… .)

  3. Det är ingen tävling Mikkan! :)

  4. Jag har prestationsångest!!!!!

  5. Haha, hörrni, det här var tänkt som en kul grej, inte att skapa ångest eller liknande. Jag väntar för övrigt fortfarande på att någon ska bidra med ett foto på ett hackat äpple eller något :)

  6. Instämmer med Eanie! Det är roligare ju fler som är med ju, oavsett vad man bidrar med.
    Rivet äppel med dadlar och kanel är för övrigt en av mina frukostfavoriter :)

Kommentera

 
