Raw-fika på Redfellas

Igår hade vi raw-träff på Redfellas Juicebar i Malmö. Det var som tidigare träffar både mycket trevligt och inspirerande. Min erfarenhet av raw-träffar är att de ger väldigt mycket, inte bara i det att man kan pumpa varandra på tips och erfarenhet, utan allmän inspiration och motivation. Jag har efter igår fått plötslig lust till att experimentera mer med kextillverkning, och har bestämt mig för att starta våren själv med egna och nybeställda fröer från Runåbergs. =)

Och så blev det ju lite god fruktjuice. Redfellas är faktiskt det ställe där jag var på min första raw-träff, kan det vara för ett par år sen nu? Men då i en annan filial, för de har hunnit expandera flerfaldigt sedan dess. Vad jag förstår finns de bara i Malmö än så länge, men kanske finns liknande kedjor/franchise i andra svenska städer, eller är så de på ingång, av utvecklingen utomlands att döma. Jag hoppas det för nypressad juice på bara färska frukter – och gärna grönsaker – är äntligen snabbmat (dryck) jag äntligen kan ställa mig bakom.

Bild från Redfellas hemsida. Andra sköna bilder därifrån kan ni se hos Tant Ekologisk.

~ av eanie på 22 mars 2010.

6 svar to “Raw-fika på Redfellas”

  1. Ser väldigt goda ut!

  2. Det var de! =)

  3. Roligt att du också har hittat dit! :))

  4. Och kul att du hittat hit =) Vi kanske kan övertala dig att hänga med på vår nästa raw-träff? När den nu blir…

  5. Låter superkul, hoppas på att hitta liknande sammanhang i Stockholm!

    kextillverkningen har just kommit igång hemma hos mig, I love it! Sjukt enkelt, och asgott! det tillfredstläler sug efter macka på morgonen bra, tycker jag! De jag gör är väl rätt standard antar jag, några tips på variation? http://njutmaten.blogspot.com/2010/03/kexet.html

  6. De låter jättegoda dina kex, Mikkan! Jag är inte så avancerad själv, gissar att det har samband med att jag inte har dehydrator, så jag gör bara kex då och då, tyvärr. Dock gjorde jag en variant i helgen som det kommer recept på senare i veckan.

Kommentera

 
