Raw food-utmaning?!

Nu hörnini, skulle jag vilja ha imput från er kära läsare!

Jag har gått och funderat på att dra igång en raw food-utmaning här på bloggen, och undrar om det finns intresse hos någon. Det blir ju inte mycket till utmaning om det bara är jag som deltar, nämligen…

Så här har jag tänkt mig: jag väljer ett tema; det kan vara en ingrediens, en smak, en rätt… ja, lite olika, som det sedan blir en utmaning för er läsare, de som är intresserade, att göra en fri raw tolkning på. Det kan vara er allra bästa favorit som ni vill dela med er av, eller bara något ni vill testa, som ni lagar till, kanske fotar och lägger upp på er blogg. Om ni sedan lämnar en kommentar hos mig med länk till ert bidrag så samlar jag ihop de deltagande när månaden är slut (jag tänker mig en månadsutmaning) och presenterar dem i ett inlägg här hos mig. Ett kul sätt att få inspiration och tips, och kanske också upptäcka lite nya bloggar (som inte måste vara på ämnet raw), hoppas jag.

Och ni som inte har någon blogg (det sägs att det finns sådana..)? Jo, då har vi ju numera en väldigt fin och praktiskt rå receptbank på Råkost.se, tack vare herr Barregren på Bums.nu, som gärna tar emot era recept, och då kan ni länka därifrån. Fint, va?

Jag tycker själv att sådana här tema-utmaningar är jättekul, så jag deltar naturligtvis också själv, men det hade ju varit roligare om jag inte var själv…

Vad säger ni, någon som kan tänkas vara intresserad?

~ av eanie på 11 mars 2010.

11 svar to “Raw food-utmaning?!”

  1. Tycker det låter som en alldeles strålande idé. Jag är på!

  2. Jag är också med!

  3. Ja, för tusan varför inte?

  4. Gott! Det här kan bli intressant =)

  5. ‘jöpp! Är med!

  6. Jag hänger på, så klart :-)

  7. Härligt!!

    Start blir till månadsskiftet, mest för att det är lätt att hålla koll på, och så hinner jag tänka ut ett tema o lite annat. Återkommer med detaljer.

  8. Vad kul, jag är också med :D

  9. Fin ide tycker jag! Jag kommer nog inte att delta så aktivt tror jag p.g.a tidsbrist, men kommer garanterat att följa!!!

  10. Låter som en finfin idé! Tyvärr lider jag utav lite tidsbrist så jag kommer nog att vara en mer iakttagande deltagare.

  11. Vad kul med fler deltagre! Så väl aktiva som passiva är välkomna =)

Kommentera

 
