Ny receptbank för raw food och levande föda

~ av eanie på 23 februari 2010.

3 svar to “Ny receptbank för raw food och levande föda”

  1. Hej!

    Hur många tvättar använder du de 5-6 nötterna. Till dess de är matta inuti eller vet du mer exakt?

  2. Ja, det är svårt att säga exakt! Det var ett tag sen jag bytte nu, men som jag tror jag bedömde mattheten på utsidan av nötterna. Jag vill inte byta ut mina för tidigt så jag har kört på. Tvätten har inte varit smutsig efter färdig tvätt och ingen har hittills klagat på att jag luktar illa =)

    Jag kollade runt lite för att kunna ge dig ett mer exakt svar och Jordklok.se skriver att 4-6 _halvor_ räcker 3-4 tvättar, vilket innebär att mina ca 12 halvor bör räcka 8 tvättar. Det låter lite, men eftersom jag tvättar så sällan kan det nog ändå stämma med hur ofta jag byter ut nötterna. Säg att jag använder nötterna i 8-10 tvättar. Om jag tvättar var 3e vecka (2 maskiner, en nötpåse med 10-12 halvor till var) innebär det att jag byter en gång i halvåret. Kan stämma.

    Jag funderar på om jag nästa gång ska använda Jordkloks råd och ta 4-6 halvor till 4 tvättar och sedan fylla på med 4 nya halvor till men låta de gamla vara kvar några tvättar till i påsen. Då borde man ju få ut kvarvarande tvättkraft från de gamla och samtidigt kunna se hur de gamla ser ut efter hand i jämförelse med de nya.

    Långt svar.. hoppas det hjälpte!

  3. Jaaaaa, vilken fin logga!!!

Kommentera

 
