Far jag kan visst få upp min kokosnöt

Den här videon (nedan) kunde vi behövt innan vi gav oss på att öppna vår första färska kokosnöt. Nu har vi dessvärre ändå ingen machete, men å andra sidan inte heller lika mycket skal att ta oss igenom.

Samtliga familjemedlemmar har fortfarande 10 fingrar och 10 tår kvar, kan jag rapportera, men lite läskigt är det att kolla på så jag förstår varför sambon tog kniven ifrån mig när jag började hugga vilt i köket. Ingen katt kom heller till skada under experimentet.

Vår kokosnöt köptes på China Market på Möllan för 25 pix. Bargain!

Kolla gärna den här videon. Intressant om hur man massakrerar en kokosnöt, om elektrolyter och varför du jämt uppmanas hitta ‘young’ kokosnötter till dina recept.

Video från The Renegade Health Show.

~ av eanie på 11 februari 2010.

3 svar to “Far jag kan visst få upp min kokosnöt”

  1. Haha, shit vilket äventyr att försöka få upp en kokosnöt, good for you! :)

  2. Jasså de säljer unga kokosnötter där? Jag har kikat efter det de två senaste gångerna jag varit där men inte en endaste. Hoppas de har några nästa gång jag åker ner då. :)

    Såg nu att jag bara fått ett av dina senaste blogginlägg via rss. Inget du vet att andra haft problem med?

  3. Ja, jag har inte sett det hos dem tidigare heller, men jag hänger ju iofs inte där jämt. De har durian ibland också men inte alltid, så det beror kanske på vem som hinner först =) Jag ska definitivt släpa fler kokosnötter med hem för det var lyx!

    Jaså, vad jobbigt med RSS-problem! Har inte hört från fler, så hoppas det bara var nåt tillfälligt trix. Har ingen aning om hur jag skulle lösa’t.. Säg gärna till om det fortsätter så får jag undersöka.

Kommentera

 
