Värmande favoriter

När senaste snöstormen, säkert inte den sista för säsongen, äntligen bedarrat kommer jag med ett värmande inlägg om hur jag klarar kylan i år när vintern tycks extra lång. Det skrivs mycket om hur raw:isar tar sig igenom vintern; värmande kryddor, tyngre, mer komplex mat, och jag har själv tidigare tipsat om varma koppar te och lyxiga bad. Den här vintern har jag emellertid lyckats hitta en liten extra värmebonus i ett par kompanjoner som följt mig vart jag gått sedan i oktober när jag köpte mitt första par:

Det är kanske inte helt uppenbart vad det är men det ska jag strax tala om. Det är muddar, eller handledsvärmare; vackra, varma och tättsittande konsthantverk från Christina Edursdotter. Det är rent fantastiskt så stor skillnad de gör, och jag kan ärligt talat inte tänka mig att vara utan dem just nu.

Handledsvärmare är ett tips rent allmänt. Det finns säkert gott om olika sorter och de här lär inte vara prismässigt konkurrenskraftiga mot dem du hittar hos H&M, men konsthantverk är konsthantverk (och i det här fallet också ett värmande plagg). De är av jättefin kvalitet. Jag har använt dem i princip var dag sen i höstas och det är knappt att det syns. De är av ull, vilket är ett undantag på veganfronten för mig. Mitt första par köpte jag på Skånekraft i Lund och det andra på Formargruppen i Malmö för 190kr. Det finns också en kortare modell för en tjuga mindre.

~ av eanie på 28 januari 2010.

2 svar to “Värmande favoriter”

  1. Åh, jag har också ett par Edursdotter och jag äääälskar dem! Helt klart värda sina pengar när man blir lycklig varje gång man får ha dem på sig, de är ju så himla fina! Sen värmer de ju också och det är en bonus…

  2. Vad kul, visst är de varma och gosiga!

Kommentera

 
