På G

Det visar sig att jag jobbar på ett café som säljer espresso, te, mackor och en hel massa transfettiga, sockriga fettbomber. Ja, det kanske låter märkligt, men jag visste ärligt talat inte om detta förrän imorse. Det är så klart inte tal om mitt vardaliga kneg utan ett extra säsongsarbete jag har, där jag inte jobbat sedan i oktober. Saker har visst hänt.

TÄNK om chefen istället för att köpa in klassisk kaffe&kaga kunde börja intressera sig för raw food och köpa in mina kreationer? Då hade vi tekniskt sett haft ett ekologiskt och levande bokcafé i lilla Lund! Det ni. Sen att butiken ligger lite off, att endast pensiossar kommer dit för de superbilliga kaffe&kagorna (och en sjuhelvetes massa studenter under 3-4 veckor om året totalt, men de är efter böckerna) + att där inte är mycket till mysatmosfär (helt fel lokal) och att chefen nog aldrig ens hört talas om levande föda, det är en annan sak… Men teoretisk sett är vi så här nära ett ställe med raw food här i Lund. Hihi, I wish. Drömma får man ju. (Och vad jag avser med detta är att plantera en idé hos alla caféarbetande raw food-intresserade här i landet, ifall det inte framgick…)

Som tur är öppnar snart ett riktigt raw food-café (och deli och ekolivs): Kiviks Lilla Råa. 14/2, Alla hjärtans dag, slår de upp portarna. Läs mer här.

Love Raw planerar dessutom att börja sälja superfoods under vinterna/våren 2010 via sin hemsida. Höll ögonen på det, borde snart vara dags för startskott.

Och snart kommer också en ny rå/vegansk dessert-e-bok producerad i Sverige, men nog på engelska: Loving Life – Lovin Desserts. Början av året är det sagt, såany day now, tror jag. Läs mer hos Miss Best.

Det är ytterligare ett par böcker på g, dels helt rå:a, dels veganska med inslag av raw. Jag har dock ännu inte sett några ens ungefärliga datum, så om dem får jag återkomma.

~ av eanie på 18 januari 2010.

2 svar to “På G”

  1. Underbara bilder! Svårt att inte bli chokladsugen hihi… Mer (rå!) choklad till folket! :D

  2. Tackartackar! Ja, choklad känns ju sällan fel =) Imorgon blir det mer choklad här, om än i skriftlig snarare än verklig form.

Kommentera

 
