Raw Food på Geocentrum!

Min vän H, som jag reste till England med nyligen, sms:ade mig bara några dagar efter hemkomsten och undrade ‘Finns det raw food place i Lund?’. Hihi, skrattade jag lite, vad kul om hon fått blodad tand, men också lite bittert, för det finns det ju inte. Tyvärr. ‘Det skulle vara hemma hos oss i så fall’ svarade jag, men där hade jag fel, för i torsdags var det raw food-lunch i Geocentrums elevkök! Medhavd knytis så klart. Men vill man ha raw när ingen vill erbjuda, får man helt enkelt fixa själv. Gott var det.

I brist på lämplig kategori har det här inlägget hamnat i Restauranger och Café – Svenska. Jag tänker mig det här som mitt (vårt. 2 kockar) eget ambulerande raw food-café. =)

~ av eanie på 13 december 2009.

Kommentera

 
