Raw-liv inom räckhåll

Hallå därute, är det nån där? Någon liten läsare kvar, tro? Tveksamt kanske så här långt in i tystnaden, men jag hoppas ändå det för här kommer jag med en Englandsrapport, som utlovat i somras, innan jag gick i ide…

I väntan på att raw-livet kickstartar i Sverige finns det nämligen godsaker och inspiration på relativt nära håll. Visst finns det små raw-inslag och veganska oaser om man letar också i vårt eget kära land, i storstäderna framför allt, och i grannländerna, men för en varierad och omväxlande raw-tillvaro rekommenderar jag en liten inspirationstur till lovely England. Det må kännas lite långt borta, men det ÄR ganska nära, och inte så jobbigt att ta sig till, vare sig man väljer flyg, båt eller buss (eller tåg eller bil, men dem har jag mindre erfarenhet av till detta land). Och det är kanske inte är New York eller LA, men letar man finns det riktigt mycket raw och veganskt att upptäcka och njuta av i London med omnejd, ska ni se.

5 ynka dagar hade jag på mig att släpa mig och mitt mindre rawintresserade, men trots det öpensinnade resesällskap runt storstan och vidare ner på sydkusten till ett galet stormigt, men i mina ögon alltid underbart Brighton. Vi hann inte allt jag skulle velat (jag vill alltid massor); jag fick ta lite hänsyn till min vän också, och så klart spara lite till nästa visit. Men en del ställen fick jag besökt och andra återbesökt, lite mat fick jag smugglat hem, och om det tänkte jag skriva i ett par inlägg framöver. Jag hoppas att jag kan dela med mig lite av den pepp och ivriga inspiration jag samlat på mig på resan. Kan knappast skada så här i höstrusket!

~ av eanie på 23 november 2009.

2 svar to “Raw-liv inom räckhåll”

  1. Jag är kvar. *vinkar* Fast jag är typen som sällan eller aldrig kommenterar (någonstans) vilket eg. är skamligt. Att bara ta för sig utan att ge. ;-)

    Ser fram emot Englands inlägg.

    Ha det gott!

  2. Hej Mia!
    Tack för hälsningen! Kul att höra att någon finns kvar därute. Det är absolut inte skamligt att sällan kommentera, men jag tror att jag talar för många bloggare när jag säger att det uppskattas =)

    Du är för den delen också i gott sällskap. Dels är jag själv bra på att smyga i bloggkulisser, dels kan jag (tack vare stat-tips från kompis-bloggare) se att jag de senaste dagarna haft anonyma besök bl a från Älsvbyn (lugn, jag kan inte se vem ni är), Alingsås, Stockholm, Göteborg, Zurich, Solna, San Antonio; Texas, Lund, Vestfold; Norge, Malmö, Calgary; Alberta, OK City; Oklahoma, Saxtorp, Helsingborg, Limhamn, Båstad och Munka-ljungby? Mina egna hoods, nästan, de två sista. Skaffa statcounter, bloggare, det är spännande =)

    Men speciellt för dig Mia, fortsätter jag min London-rapportering =) Imorgon. Nu ska jag nog ta och lägga mig..

Kommentera

 
