From eanie with love

The time has come, the Walrus said…

Jag är ingen citatmänniska, men Lewis Carrolls valross dyker upp i mitt huvud då och då. Jag hör orden i mitt inre och vet att något är på väg att bli något annat. En lösryckt fras bland andra som inte alls platsar här egentligen. Vad tiden är kommen för för valrossen är To talk of many things; för mig är det dags att stop talking of many things.

Det verkar som att livet förser mig med nya väderstreck att spana mot. Raw food är på frammarsch och snart öppnar det första svenska raw-caféet. Raw-rätter börjar så smått dyka upp på vego-ställena och IKEA (IKEA!) serverar raw food-buffé i personalmatsalen. Jag hittar alltfler nya svenska raw-bloggar, och det känns som att den här bloggen också mer eller mindre fullgjort det personliga syfte jag gav den. eaniegreenie går i ide.

Vad väntar näst? Jag vet inte just nu. Vi ses säkert igen, kanske i verkligheten, på Vegeriet, på Astrid eller Kiviks lilla råa? Det hoppas jag.

Tack för mig! Tack för att ni läst och kommenterat.

Och trevlig raw food-höst!

xxx

~ av eanie på 12 oktober 2009.

12 svar to “From eanie with love”

  1. Åh, vad sorgligt! Jag kommer att sakna dina betraktelser, men jag hoppas vi ses i råa Skåne. :-) Jenny

  2. Hej! Oj, det känns lite sorgligt att du ska gå i ide. Jag brukar läsa din blogg till frukostkaffet på jobbet. Jag har inte varit så flitig med att kommentera, men jag gillar det du skriver och tycker att din blogg är väldigt ambitiös. Men ses, det gör vi alldeles säkert :) Kram!

  3. hej! vad gulliga ni är. jag tror att jag kommer att sakna att skriva också. vi får se vad som händer =) jag försvinner dock inte helt, varken i verkligheten eller på internet. håller koll på er =)

    kram

  4. Men vad tusan! Jag förbjuder dig att sluta blogga!

  5. Och hör sen!

  6. =)
    åh jag dyker nog upp nånstans, nångång, i någon skepnad… dessutom tänker jag fortsätta stalka era bloggar. muahahaha.

  7. Hej hallå
    Hoppas att du kommer fortsätter skriva i andra forum eftersom det är så trevligt att följa dina betraktelser. Då får jag kanske lov att plocka bort blogglänken från min blogg. Lite sorgligt..Måste passa på att tipsa dig om att kolla in hemsidan till the lost garden of Heligan. Det är som att gå in i en sagobok.

    Ha det rikigt fint nu i höst så kanske vi ses någonstans!
    Tora

    http://www.ekoradgivning.wordpress.com

  8. Hej Tora!

    Tack för hemsidetipset! Verkligen en superhärlig hemsida =) Kan behöva lite uppmuntran inspiration efter att vår stora fina pumpa blev stulen… men sånt händer. Vi har verkligen fått skördat massor av härligheter den här säsongen. Nu planerar vi inför nästa och njuter de sista köldtåliga grönsakerna =)

    Ha det gott, Tora!

  9. Neeej. När jag äntligen hittar till din blogg ser jag att du ska lägga ner. Ahhrgggh. Det var surt.

  10. Bra att höra att du inte hade tänkt försvinna helt från bloggandet!

  11. Vilken underbar och sagolikt vacker blogg, varför dyker jag upp här flera veckor (minst) för sent?! Kom tillbaka! :-)

  12. Hej gullfot!

    Vad kul att du hittade hit! Jag följer din 3-vekors-resa med spänning.

    Jag dyker upp här igen om ett par veckor, tillfälligt åtminstone, och berättar om raw-livet i London och Brighton. Hoppas att vi ses då!

Kommentera

 
