E3Live

Ett nytt klipptips från The Renegade Healthshow. Jag tycker att de har mycket intressant bland det de tar upp, så om ni inte redan är stammisar är det värt att ta sig dit och kolla runt. Nedan ett första klipp (en del två finnes också) om E3Live som, liksom spirulina, tillhör gruppen blågröna alger.

E3LiveE3Live kan köpas flytande/fryst eller torkad i burk. Den påminner i min mening då aningen om flingorna vi brukade mata pappas fiskar med när vi var små… Det har nog med känslan av flingorna i sig att göra. Märkligt statiska kan de också bli, vilket jag finner underhållande.

Jag använder E3Live främst i smoothies men det kan även användas i soppor, såser osv. SuperfoodsDavid Wolfe har ett recept på E3Live Salsa i sin bok Superfood, som jag fick i present men tyvärr inte hunnit läsa så mycket i ännu. Jag använder den lite som ett uppslagsverk, då den innehåller gott om information om hans favoritsuperfoods*: praktiskt för den som vill lära sig mer om näringsinnehåll eller få motivation till att äta mer superfoods (jag äter själv inte jättemycket sådana av olika anledningar). *Boken utgår från Wolfes egna Topp 10 superfoods men ytterligare några nämns.Raw Magic

En annan bok som är perfekt för dig som gillar superfoods, eller som har sådana i skåpen och inte vet vad du ska göra med dem utöver smoothies och drinkar, är Kate Magic Woods Raw Magic. Jag har själv inte denna bok av Magic, men du kan läsa en recension på svenska av Pinkyphluff här.

~ av eanie på 12 september 2009.

4 svar to “E3Live”

  1. Jag hinner aldrig kolla på alla deras videor så jag ser bara dem du publicerar haha… Jag gillar hans tröja ;-)

  2. vad bra, då fyller det nån funktion att ja re-postar deras saker ibland. =)
    jag hinner inte heller se allt deras. jag vet att vissa tycker att man ska blogga var dag, men.. jag hinner det inte själv och läser inte allt hos dem som gör så (there, i said it. shame on me! jag önskar att min hobby kunde vara mitt jobb, då hade det sett annorlunda ut. det finns så mycket kul att läsa och skriva om)

    haha, vad kul att du noterade tröjan. jag fick kolla en gång till. =)

  3. svar: det var ju tråkigt att höra att inte heller du hittat en bra eko-deo. jag tror banne mig att kemikalier förlorar i längden. det finns säkert nån bra ekologisk deo, men vilken är den?

  4. vi får fortsätta leta helt enkelt, Malin! =)

    (om någon undrar vad vi letar efter så är svaret bra ekoalternativ. Läs mer på http://ekofin.blogg.se!)

Kommentera

 
