Raw For Dessert

Raw For DessertÄr det någon som har den här boken, eller har tittat i den? Raw For Dessert av Jennifer Cornbleet, som även står bakom verk som Raw Food Made Easy for 1 or 2 People.

Jag läste om den i samband med att den kom ut i somras, men lyckades stå emot med argumenten att jag dels har en del på ämnet raw desserts, dels så kommer det snart nytt svenskt enligt uppgift.

Men så såg jag det här… gå hit och dregla! Jag skulle gärna ha länkat via ett av fotona, men är osäker på om jag får. En del av er känner säkert igen er. Ni hamnar på Bittersweet Blog som skrivs av Hannah Kaminsky, as in Queen My Sweet Vegan – en jättefin receptbok med veganska läckerheter. Jag skulle kunna skriva en hel del till om den boken, men eftersom recepten i den är genomgående upphettade kanske jag ska spara det. Där är iofs ett som nog skulle kunna raw-anpassas… hm…

~ av eanie på 11 september 2009.

2 svar to “Raw For Dessert”

  1. Hej! Till skillnad till dig lyckades jag inte stå emot att köpa denna bok & beställde den snabbt jag såg den haha. Är väldigt nöjd med mitt köp, boken innehåller massa goda, spännade & för det mesta hyfsat enkla recept. Den har även en trevlig inledning med lite grundläggande information om tillagning och vanligaste råvarorna innom Raw Food Desserter. Jag skulle dock ha önskat att den innehöll mer bilder men det är nog mer en smaksak, personligen tycker jag det är mycket trevligare när det är massa härliga bilder på maten & har lättare att bli inspirerad då. Passar på att säga att jag blev otroligt inspirerad när jag tittade på din blogg!:)

  2. Vad kul att höra om boken! Det låter ju väldigt gott :) Frågan är om jag inte en dag också kommer att trilla dit och köpa ett ex. Fast jag håller med dig, jag vill ha massor av fina bilder. De kan vara helt avgörande för om jag köper en receptbok eller lyckas stå emot (om jag har den i handen, inte så mycket om jag beställer utan att ha bläddrat, vilket inte alltid är möjligt). Därmed inte sagt att fotofattiga receptböcker skulle ha mindre goda recept! :)

    Kul att jag får inspirera med bloggen! Tackar för att du tittade inom och dessutom lämnade en trevlig kommentar =)

Kommentera

 
