One small step

Varför tittar man på Du är vad du äter? När man väl har TVn framme och väljer restriktivt, så slutar med att man tittar på fröken Skipper. Tidigare gillade jag att bli inspirerad till ny mat och nya ingredienser, men numera tror jag nöjet främst ligger i att förfasas över vad andra kan äta (jag har aldrig sett min egen matvecka sammanfattas framför mig, ska betonas). Det hade varit kul om hon tog sig an en eller ett par raw food-intresserade som ville ha hjälp! Det hade också varit underhållande att se fyra raw foodare duka upp i Halvåtta hos mig. Jag skrattar åt Helge Skoog, sån är jag. Kanske en dag blir det mer raw i rutan? Kanske satsar nån av kanalerna t o m en dag på en un-cooking show??

***

Det var inte helt lätt att posta förra inlägget. Praktisk som jag är till min läggning vill jag gärna ha en klar lösning, eller åtminstone en plan på sikt. Jag kan inte påstå att jag ännu har några sådana, men jag har i alla fall bokat tid till klippning. Halleluja! Få se var det slutar, men korthårigare lär jag åtminstone bli.

Jag har också börjat hitta tillbaka kostmässigt efter semestern, och har hittills klarat mig finfint under vad jag plötsligt bestämde skulle bli en sockerfri vecka. Gah! Får man vara lite nöjd med sockerfrihet långa eftermiddagar ångestdagarna efter semestern? Den frukt jag äter försöker jag därtill koncentrera till frukosten just nu, där den också bara utgör en liten del av måltiden. Fast ikväll dricker vi faktiskt vattenmelondrink (vattenmelon & ingefära (skalad!) genom juicemaskin). Det är så gott.

Det känns också som att jag ska klara åtminstone halvraw, trots extra aktivt jobbande de närmaste veckorna. För jag bestämde mig för lite lagom extratimmar, samtidigt som jag också tänker ja, um, vi får se… Nog om det nu.

Vattenmelondrink

~ av eanie på 20 augusti 2009.

Ett svar to “One small step”

  1. haha, jag älskar helge skoog!

Kommentera

 
