Rosenbladsstevia

Rose petal stevia

Om man hade stevia – som inte är godkänt som livsmedel i Sverige – skulle man kunna smaksätta den med något vackert och gott för att komma ifrån eventuell metallisk eftersmak. Rent hypotetiskt, alltså.

~ av eanie på 15 juli 2009.

5 svar to “Rosenbladsstevia”

  1. Jag tror att jag såg fröpåsar med stevia på fredriksdal när jag var där i veckan! Varför är den inte godkänd förresten?

  2. För mig oklart varför inte. Samma gäller dock i USA (konkurrerande intressen?). Om man tänker på att aspartam är godkänt verkar det märkligt.

    Kul att du såg frön. Jag har annars bara sett på (svensk) internetsida och hört om plantskola som sålde ‘sockerplanta’. (Bladen smakar godare än pulvret!) De hade veckan efter fått slänga hela sändningen på skräphögen…

  3. Antagligen är Stevia inte godkänt för att våra makthavare förstår inte vad som är nyttigt och onyttigt för oss människor. De vill att vi ska bli sjuka och använda dödsmedel ist för hälsomedel.
    Men Stevia finns i hälsobutiker. Finns även andra liknande sötningsmedel som är nyttiga men dyra.

  4. =)

  5. *fniss* Revolution! :)

Kommentera

 
