Råmat…

… ja, varför inte? I brist på bra svensk term har jag hunnit vänja mig vid raw food och känner knappt att det är jobbigt amerikanskt längre. Här har vi ett nytt förslag: råmat. Och en ny raw foodbloggare: H C Barregren. Länklistan växer i sommarvärmen!

~ av eanie på 08 juli 2009.

3 svar to “Råmat…”

  1. Jag lutar nog åt råkost ändå… Förresten, nu ser jag… det är ju du som dyker upp som vän-förslag på mitt helt färska Facebook-konto. Aha!

  2. Jaså minsann, det var värst. Jag som försöker hålla mig incognito… ;)

    Råkost, råmat, raw food, levande… det tål att diskuteras. Jag kan inte bestämma mig vilket som låter bäst i svenskt tal. Bara inte rå föda… Låter som nåt katten släpat in!

  3. Jag trodde att Levande föda var detsamma som Raw Food, vad skiljer?

Kommentera

 
