Rockin’ Raw i Williamsburg

Eftersom jag är east coastare i hjärtat och inte ens har varit i Kalifornien – m fl raw & living-begåvade ställen så klart – är det knappast ett objektivt påstående när jag hävdar att New York City har världens bästa raw food-(och allmänt veganska) utbud. Kanske är påståendet ännu mer diskutabelt sedan finanskrisen slagit till även här och medfört ett par sorgliga stängningar av ställen som jag älskat att besöka. R.I.P.rockinraw pics

Det är därför jättekul att se att när en dörr stängs kan en annan – finanskris eller inte – öppnas någon annanstans, den här gången i Brooklyn, i härliga Williamsburg. Jag har redan dreglat över menyn på Rockin’ Raws hemsida (där fotona är lånade), men tyvärr lär det nog dröja ett tag innan det kan bli tal om ett besök i verkligheten för min del; bara ett halvår sedan jag var i NYC sist. Kan nån uppfinna miljövänligt flygplansbränsle, please?!

~ av eanie på 28 maj 2009.

2 svar to “Rockin’ Raw i Williamsburg”

  1. Flygbränsle… ja, jag väntar på teleportstationerna.

    Kombinerar man sin resa med saker som verkligen hjälper planetens väl, skapar kontakter med jordhjälpande människor och sammanhang, och inte reser för mycket tycker jag själv att man väl kan motivera det. Alla skurkar reser titt som tätt för att stödja sina skurkaktiga förehavanden, så varför inte the good side?

    Denna diskussion pågår ständigt i mina kompiskretsar, to fly or not?

  2. Ja, teleportering hade haft klara fördelar på flera plan =)
    Jag funderar också jättemycket över det här, fram och tillbaka. Älskar att resa och har svårt att ge upp flygningar helt. Jag försöker se det relativt: bli bättre från ett år till ett annat (tågsemestra t ex), och även komma ihåg annat man gör/anpassar med miljön i åtanke. Jag kör inte bil, är vegan, odlar egen mat, komposterar, återanvänder osv. Det räknas ju åtminstone på plussidan. Men de där flygningarna gör tyvärr stort utslag på miljöbovsbarometern, så de ger ju ändå viss ångest. Juryn är fortfarande ute. Miljövänligt bränsle (eller teleportering =)) hade gjort saken så mycket enklare.

Kommentera

 
