Kitty was here…

När jag lämnade lägenheten i morse hade jag tre fina små exemplar Malabarspenat som vi drivit fram hos Tora. Detta är vad som återstår. Av de två andra syns intet.

MalabarMongo

Katten låtsas som att det regnar.

Nog för att jag kan förstå om han blir trött på torrfoder morgon, middag och kväll, men han har faktiskt eget kattgräs. Det äter minsann inte jag av. Och legat på mina jordgubbsplantor i balkonglådan har han också. Helt platta. Vi är inte de bästa vänner just nu. Försöker stålsätta mig när han hoppar upp och sätter sig på tangentbordet framför mig och fjäskar.

Dumma katt.

~ av eanie på 06 maj 2009.

2 svar to “Kitty was here…”

  1. Det där beteendet känner jag igen. Jag har slutat att köpa speciellt kattgräs. Min katt, som för övrigt också är röd, äter upp mitt vetegräs innan det har hunnit växa upp tillräckligt mycket för skörd. Han håller sig alltid framme. Jag låter honom smaka på det mesta. Några av hans favoriter är meloner, bananer och avocado.

  2. Ja, det är det där med nyfikenheten och katten… I helgen fick jag mig en varning när han kom åt bladen på min Jicama, vars blad är giftiga (för människor iaf) – trots att den står bakom galler. Han visade inga förgiftningssymptom, men jag har nu satt ut växten på odlingslotten.

    Avocado verkar vara en universalfavorit för både människor och djur! =) Banan och melon har han nog inte provat, men ett tag älskade han nötter. Jag brukar också låta honom lukta/smaka, men fick nyligen lära mig att inte ge honom russin (som han ääälskar), eftersom de kan vara skadliga för katter. Tydligen. Vad vet man? =)

Kommentera

 
