…kommer aldrig igen

Tänkte följa upp på ett par inlägg jag gjort tidigare. För det första Stora Bokbytardagen som var 5e mars över hela landet:

Jag hade med mig en bok på lunchen och drällde med vilje runt extra länge på stan, tyvärr dock utan att se en enda annan person som gick runt med bok. Ingen hoppade heller på mig och ville ha min bok, så det slutade med att jag la den på ett fönsterbleck utanför en butik. Jag hade registrerat boken på BookCrossing, eftersom jag gissade att jag inte skulle hitta någon att byta med. Dessvärre har jag inte heller därigenom fått någon uppdatering om vem som hittade boken. Det var i alla fall en kul idé och jag hoppas att Stora Bokbytardagen växer med åren. Nästa gång infaller exakt ett år senare: 5e mars 2010.

Bild: BittraBritta

GuldFör det andra har jag varit på Swap-O-Rama 3.0 och bytt kläder. Det var en kul kväll och innebar återbesök på Babel i Malmö, som jag inte besökt sedan det var Jericho… Jag lämnade in en svart kjol och en omlottkofta, båda i fint skick, och swappade till mig en långärmad lila topp, som var lite tajt kanske men kan komma till nytta trots det, och en långärmad svart manchesterkjol. Kanske inte saker jag skulle valt om jag skulle varit ute och shoppat, men med tanke på att de två plagg jag bytte in var sådana jag använt en eller två gånger det senaste året kan de ju bara innebära en förbättring. Jag har redan använt dem båda. Jättekul med Swap-A-Roo, men rent generellt var de kläder jag och mina vänner bytte in i bättre skick än mycket av det andra lämnat in. Det bygger ju lite på att folk tar med ok saker. Det fanns dock en del fina och kul grejer, och för den delen också en hel del nytt, som jag antar att arrangörerna petat dit. Läs mer om kvällen i Sydsvenskan. Foton från swappet: BittraBritta.

PapperSlutligen en rensa-i-röran-uppdatering för min andra deltagande vecka: Jag tog mig an att rensa i pärmar och bland tidningar. Jag lyckades sortera ut papper motsvarande mer än en hel A4-pärm. Jag har också gått igenom och valt ut tidningar och tidskrifter. De som ska sparas lite till hamnar i en arkivlåda avsedd för just dem, och de utsorterade är redan skickade vidare med besökande vänner. Jag har också börjat beta av högen med tidskrifter som inte var färdiglästa.

Nästa vecka tänkte jag rensa översta hyllan i vår walk-in. Inte jättestökigt, men det är det ärligt tala inte nånstans i mitt hem. Säga vad man vill om det.

~ av eanie på 15 mars 2009.

Kommentera

 
