Andas

Snotrad

Morgonens yoga har efterlämnat en härlig känsla av nystart, en perfekt stämning att inleda helgen med.

Det är strålande sol här i dag och så vackert med all snö. Det är fortfarande massor av snö, vilket vi inte tidigare vintrar varit bortskämda med här nere, inte sen jag var lite och vi t o m byggde igloos. Med den här solen varar den inte länge. Fotona är från gårdagens promenad.

Kyrkogard

Fortfarande lite väl stel och har svårt att vara stänga ute tankar under avslappningen, men det blir bättre och bättre. Jag har också börjat hittat tillbaka till andningstekniken och njuter av hur man kan kontrollera kroppen genom den, genom yoga överhuvudtaget. Djupa andetag, lugna hjärtat, stilla tankarna.

Lär dock bli träningsvärk i helgen igen, och efter många yogapass framöver. Bevis på att jag tar mig längre för var gång, tröstar jag mig med.

Snobuske

Vi lämnade lokalen i mörker, bara upplyst av stearinljus, tassandes till tonerna av Elysium (från Gladiator soundtracket, tro det eller ej. Underbar låt). Härligt.

Stig

Trevlig helg!

~ av eanie på 13 februari 2009.

Kommentera

 
