Januari…

Är inte januari en tuff månad för raw-inspirationen, så säg? En seg månad överhuvudtaget. Jag efterlyser folk som älskar denna årstid som kan peppa upp oss andra.

Nå, jag skulle säkert kunna fylla ett antal rader med vilken ångest och flyktinstinkt som lätt infinner sig, men det är föga uppiggande och inte ett dugg inspirerande, so who needs it? Vi får helt enkelt aktivt leta efter sådant som livar upp oss.

I år har jag bestämt mig för att motstå alla impulser (sådana har en tendens att infinna sig hos mig denna årstid) att boka resa/or, eftersom jag av miljöskäl försöker ransonera sådana (även om jag nu inte reser såå mycket men vi har alla olika miljöambitioner). Istället har jag försökt göra januari till en ta-tag-i-månad, för att se om det funkar som distraktion. Det är billigare om inte annat!

Jag har sjösatt ett antal projekt, varav ett innefattar recenserandet av receptboken här till höger: 100 härliga hälsodrycker från Ordalaget. Det här måste jag säga är uppiggande! Det är såå gott med juicer och smoothies, en vardagslyx vi alla borde unna oss, i januari inte minst.

Det ska nämnas att det är många tropiska frukter och annat som är långväga importerat i många av recepten, men för den här månaden kostar jag på mig (jorden snarare) det. Jag ska dock se om jag kan hitta bättre och sämre alternattiv i urvalet. Jag återkommer med favoriter och tankar!

~ av eanie på 14 januari 2009.

Kommentera

 
